15 декември 2014 г.

Защо „Зима без антибиотици”?



            Кампанията “Зима без антибиотици” се роди от 10 годишен лекарски опит с много деца и възрастни, чието здраве поддържаме със суперхраните АкваСорс. Надяваме се чрез нея да привлечем вниманието преди всичко на майките, които искат децата им да не вземат антибиотици, на хора, които често боледуват, на лекарите (особено детските), хомеопатите и другите холистични лечители, както и на всички, които търсят надеждна система за профилактика и поддържане на здравето.
            Според нас, такава система трябва да включва клетъчно хранене, активиране на собствения имунитет, подсилване на организма с готови антитела и растежни фактори, укрепване на лигавиците и зареждане с пробиотици. И преди всичко, да не вреди, да няма странични действия, да е проста и универсална.Работя като детски лекар от 1985 г, а като хомеопат – от 1995 г. Имам три деца, които съм отгледал практически без антибиотици. Убеден съм, че антибиотиците са вредни за здравето на децата и следва да се избягват. Отношението ми към този проблем е разбираемо, като се има предвид дългогодишният ми опит като холистичен лекар и моята лична история. От майка си зная, че на 12 месечна възраст съм се разболял от магарешка кашлица. Здравето ми се е увредило до такава степен, че за няколко месеца съм спрял да говоря и да ходя. Имунитетът ми се е влошил, започнал съм да взимам антибиотици - и така чак до 10-15 годишна възраст. Помня, че доста боледувах от сливици, зъбите ми се увредиха и останаха слаби, хванах хепатит, оперираха от апендицит, а най-накрая се разболях от псориазис. Никой от семейството ми не носи очила, освен мен. И баща ми, и брат ми са по-високи от мен... Въобще, здравето ми много пострада, а оттам и качеството на живота ми.
            Може би затова реших да стана лекар и да лекувам деца. Но постепенно разбрах, че обикновената медицина не може да им помогне да растат здрави, и че ако не се намери някаква алтернатива, която да е по-добра за децата, много от тях може да пострадат, както и аз навремето, и да не достигнат генетично заложения си потенциал. Когато организирах първите курсове по хомеопатия в България, аз се опитвах да намеря именно тази алтернатива.Хомеопатията е прекрасна медицина, но за съжаление е свързана с два проблема. Първо, много е сложна, иска се огромна прецизност и затова е трудно да се прилага масово. Второ, нужно е пациентът да има достатъчно жизнена сила, която да реагира на лечението. А жизнеността намалява вследствие от неправилния начин на живот и хранене.
            Тези два проблема ме накараха да се ориентирам към нещо по-просто. Нещо, което не изисква медицински познания, и което всяка майка може да даде на детето си, без да се страхува, че може да му навреди. Така стигнах до идеята за правилното хранене и продуктите на АкваСорс. Концентрирах се върху така наречените суперхрани, които са качествени, лесно усвоими, прости за употреба и най-полезни за здравето.
            Аз не съм абсолютен противник на антибиотиците. Има заболявания, при които не може без тях. Понякога те спасяват живота. Но факт е, че повечето остри инфекции, от които боледуваме през зимата, са вирусни, а срещу тях антибиотици не помагат. Даваме ги профилактично, което не е правилно. Вярно че вирусите разрушават лигавиците и създават предпоставка за развитието на болестотворни бактерии. Но също е вярно, че в повечето случаи антибиотиците не са необходими, пречат на организма и трябва да се избягват. По-правилно е за същите пари вместо антибиотици да се дават суперхрани, защото те укрепват имунитета и нямат странични действия.
Д-р Петър Найденов



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Благодаря, че споделяте с нас Вашето мнение :-)